دلالة الخلق والتصميم ومدي دقة التعقيد والعناية الإلهية في الدماغ البشري اقتباس رائع لجرانت جيفري

تقليص

عن الكاتب

تقليص

Shebl Al Saqar مسلم اكتشف المزيد حول Shebl Al Saqar
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • دلالة الخلق والتصميم ومدي دقة التعقيد والعناية الإلهية في الدماغ البشري اقتباس رائع لجرانت جيفري

    اقتباس قمة في الجمال لجرانت جيڤري من كتابه (الخلق دلالة مميزة علي التصميم الإلهي ) يدل علي مدي التصميم والدقة والعناية الإلهية بالانسان يسرد مدي تعقيد ودقة عمل الدماغ البشري ولا يسعنا إلا أن نقول سبحان من خلق وأبدع وصمم من كتاب :

    Creation: Remarkable Evidence of God's Design
    Grant R. Jeffrey

    The brain :

    [The human brain is the most complex structure that is known to exist on
    Earth. Dr. Isaac Asimov, the late biochemist and atheist, wrote about thecomplex nature of the human brain in the science journal Smithsonian:
    “In man is a three-pound brain which, as far as we know, is the most
    complex and orderly arrangement of matter in the Universe.”2
    The complexity and intricate order found in the human brain almost
    defies our comprehension. When we consider the remarkable new
    discoveries in the last few decades regarding the powerful computational
    and memory capabilities of the brain, we feel an overwhelming sense of
    wonder at the glories of God’s creation. Professors Fred Hoyle andChandra Wickramasinghe wrote in their book Evolution from Space:

    The human brain consists of about ten thousand millionnerve cells. Each nerve cell puts out between ten thousandand one hundred thousand connecting fibers by which itmakes contact with other nerve cells in the brain. Altogetherthe total number of connections in the human brainapproaches 1015 or a thousand million million. Numbers inthe order of 1015
    are of course completely beyond
    comprehension.3
    The hundred billion neurons in our brain are intricately linked to each
    other in the most intricate and complex network in the known Universe.
    Every one of these billions of neurons is connected to other neurons in a staggering number of complicated interconnections. Every single neuronis directly connected with more than fifty thousand other neuronsthrough the incredibly small fibers, called dendrites, allowinginstantaneous transfers of messages across your brain. There are morethan one quadrillion intricate electrical connections, or synapses, within the brain, making it the most phenomenally complex machineryscientists have discovered in the Universe. Incredibly, although thisawesome network of billions of interconnected neurons is the mostpowerful computer known to science, it exists within the 100 billionneuron cells that comprise only 10 percent of the three pounds of cells that make up the human brain. The other 90 percent of our brain iscomposed of almost a trillion glial cells that were previously assumed toperform only a supporting function to the neurons. Recent research,however, suggests that the trillion glial cells may play a very importantfunction in the staggering number of calculations performed by the brainevery second.
    In less than one second, your brain can calculate the trajectory of afootball thrown at thirty miles an hour toward you by your friendwithout any prior warning whatsoever. Your brain instantly calculates
    your position and the ball’s trajectory, and sends detailed electronic
    messages to the muscles in your arms and legs at more than three
    hundred miles a second to move you into position to catch the ball.
    Despite billions of dollars and fifty years of advanced research on thebrain by computer scientists seeking to duplicate its functions, there isno computer on Earth that can equal this marvelous instantaneouscomputing that is required to allow you to catch a football! Any fair-minded observer will conclude that the awesomely designed humanbrain must have been designed and created by God ] .

    الترجمة : الدماغ البشري هو البناء الأكثر تعقيدًا المعروف وجوده على الأرض. كتب الدكتور إسحاق اسيموف، عالم الكيمياء الحيوية والملحد الراحل، عن "السرد المعقد للدماغ البشري" في المجلة العلمية سميسونيان: "في الإنسان دماغ يزن ثلاثة أرطال، على حد علمنا، هو الترتيب الأكثر تعقيدا وتنظيما للمادة في الكون فالتعقيد والترتيب المعقد في الدماغ البشري يستعصي على فهمنا. عندما نتأمل في الاكتشافات الجديدة الرائعة في العقود القليلة الماضية بشأن قدرات الدماغ القوية على الحساب والذاكرة، نتعجب كثيرا من امجاد خليقة الله. كتب البروفيسوران فريد هويل وتشاندرا ويكراماسينغ في كتابهما التطور من الفضاء:
    يتألف الدماغ البشري من نحو عشرة آلاف مليون خلية عصبية. وتخرج كل خلية عصبية ما بين عشرة آلاف ومائة ألف من الألياف الموصلة التي تتصل من خلالها بالخلايا العصبية الأخرى في الدماغ، ويبلغ مجموع عدد الوصلات في الدماغ البشري 1015 أو ألف مليون مليون. الأرقام في الترتيب 1015 هي بالطبع غير مفهومة تماما.
    مئات المليار خلية عصبية في دماغنا مرتبطة بشكل معقد مع بعضها البعض في أكثر الشبكات تعقيداً في الكون المعروف.
    كل واحدة من هذه المليارات من الخلايا العصبية مرتبطة بخلايا عصبية أخرى في عدد مذهل من الروابط المعقدة. كل خلية عصبية متصلة مباشرة مع أكثر من خمسين ألف خلية عصبية أخرى من خلال ألياف صغيرة للغاية، تسمى التغنصات، مما يسمح بنقل فوري للرسائل عبر الدماغ. هنالك اكثر من كوادريليون وصلة كهربائية معقدة، او مشابك عصبية، داخل الدماغ، مما يجعله اكثر الآلات تعقيدا التي اكتشفها العلماء في الكون. والمدهش انه رغم ان هذه الشبكة الرائعة المليارات من الخلايا العصبية المترابطة هي اقوى كمبيوتر يعرفه العلم، فهي توجد ضمن ١٠٠ بليون خلية عصبية لا تؤلف سوى 10 في المائة فقط من ثلاثة أرطال من الخلايا التي يتكون منها الدماغ البشري . اما الـ ٩٠ في المئة الاخرى من دماغنا فتتألف من نحو تريليون خلية دبقية كانت تؤدِّي في السابق وظيفة داعمة فقط للعصبونات. لكنّ الابحاث الحديثة تشير الى ان الخلايا الدُّقالية البالغة ترليونات الخلايا قد تلعب دورا مهما جدا في العدد الهائل من العمليات الحسابية التي يقوم بها الدماغ كل ثانية في أقل من ثانية واحدة، يستطيع دماغك حساب مسار كرة قدم رميت باتجاهك بسرعة 30 ميل في الساعة من قبل صديقك دون أي تحذير مسبق. يقوم دماغك على الفور بحساب موقعك ومسار الكرة، ويرسل رسائل إلكترونية مفصلة إلى العضلات في الذراعين والرجلين في أكثر من ثلاثمائة ميل في الثانية لتحريكك في موضع التقاط الكرة على الرغم من مليارات الدولارات وخمسين فرقًا من الأبحاث المتقدمة على الدماغ التي يجرها علماء الكمبيوتر سعياً إلى تكرار وظائفها، لا يوجد حاسوب على الأرض يمكنه أن يضاهي هذه الحوسبة الآنية الرائعة المطلوبة لتتمكن من الإمساك بكرة قدم! أي مراقب منصف سيستنتج أن الإنسان مصمم بشكل مذهل الإنسان لا بد أن العقل قد تم تصميمه و خلقه من قبل الله .

مواضيع ذات صلة

تقليص

المواضيع إحصائيات آخر مشاركة
ابتدأ بواسطة الراجى رضا الله, منذ 16 ساعات
رد 1
6 مشاهدات
0 معجبون
آخر مشاركة الراجى رضا الله  
ابتدأ بواسطة Mohamed Karm, 7 فبر, 2023, 06:09 ص
ردود 0
126 مشاهدات
0 معجبون
آخر مشاركة Mohamed Karm
بواسطة Mohamed Karm
 
ابتدأ بواسطة ARISTA talis, 2 ديس, 2022, 01:54 م
ردود 0
67 مشاهدات
0 معجبون
آخر مشاركة ARISTA talis
بواسطة ARISTA talis
 
ابتدأ بواسطة عادل خراط, 21 نوف, 2022, 03:22 م
ردود 25
154 مشاهدات
0 معجبون
آخر مشاركة عادل خراط
بواسطة عادل خراط
 
ابتدأ بواسطة The small mar, 18 نوف, 2022, 01:23 ص
ردود 0
93 مشاهدات
0 معجبون
آخر مشاركة The small mar
بواسطة The small mar
 
يعمل...
X